• امروز چهارشنبه, 29 شهریور 1396 - Wed 09 20 2017
  • www.pprc.tums.ac.ir

    اهداف اصلی مرکز

    •    انجام پژوهش‌های بالينی و جامعه‌نگر با هدف ارتقاء سلامت جامعه
    •    انجام پژوهش‌های علوم پايه و نظريه پردازی با هدف گسترش مرزهای دانش، با روش‌شناسی علمی.
    •    مشاركت در آموزش در سطوح مختلف جامعه بخصوص توسعه كمی و كيفی سلامت تكميلی و تربيت دانش‌پژوهان در زمينه‌های تخصصی مرتبط و تلاش در جهت گسترش گفتمان علمی در سطح جامعه.
    •    ارائه راهكار‌ها و راهنمای درمانی (Guide line) در زمينه‌های مرتبط بر اساس نتايج پژوهش‌ها.
    •    دستيابی به روش‌های نوين و فناوری پيش‌رفته تشخيصی، درمانی در زمينه‌های مرتبط.
    •    گسترش ارتباطات با مراكز علمی معتبر داخلی و خارجی و شركت فعال در پاركهای  تحقيقات و فناوری و شبكه های بهداشت روان.
    - در اين راستا توجه و ارج نهادن به ارزشهای اسلامی، ملی واخلاق پزشكی، عدالت اجتماعی و  پژوهش و پژوهش‌گر همواره مورد توجه ما خواهد بود.    

    نقاط قوت

    •    برخورداری از متخصصين علاقمند و توانا در حوزه‌های مربوطه
    •    وجود دانشجويان و دستياران و نیروهای جوان علاقمند
    •    اعتبار و سابقه بيمارستان روزبه به عنوان اولين مركز آموزش روان‌پزشكی ايران
    •    قرار گرفتن مركز در بيمارستان روزبه و امكان دسترسی به بيماران مبتلا به اختلالات روان‌پزشكی

    نقاط ضعف
    •    كمبود بودجه تحقيقاتی
    •    نداشتن فضای مناسب
    •    كمبود نيروی انسانی
    •    كمبود تجهيزات مركز
    •    كمبود اطلاعات مدون در حوزه‌های پژوهشی مورد نظر
    •    كمبود محققان ومتخصصين مورد نياز در زمينه‌های وابسته
    •    روشن نبودن اولويت‌های پژوهشی دانشگاه در حوزه‌های مربوطه
    •    ناهماهنگی پژوهش‌ها با نيازهای جامعه

    فرصت‌ها
    •    ارتباط با ساير مراكز علمی و تحقيقاتی
    •    امكان اجرای طرح‌های مشترك با شركت‌های دارويی
    •    وجود بهداشت روان جزو اولويت‌های پژوهشی كشور
    •    ارتباط با مراكز،سازمان‌هاو ارگانهای سياستگزار و تصمیم گیرنده
    •     وجود انگيزه قوی خيرين در جهت سرمايه‌گذاری در بهداشت روان
    •     امكان تأمين بودجه تحقيقاتی از سازمان‌های غير دولتی

    تهديدها
    •    پايين بودن سهم تحقيقات از درآمد سرانه‌ ملی
    •     قوانين دست و پا گير اداری
    •    ضعف همكاری بين بخشی
    •    عدم دست‌رسی به فن‌آوری های پيش‌رفته
    •    نامشخص بودن جايگاه پژوهش در نظام آموزش كشور
    •    ضعف سيستم ارزشيابي مراكز تحقيقات
    •    چندشغلی بودن محققان كشور
    •    بي‌ثباتی مديريت‌ها و سياست‌های كشور